English :
Thank you for your message, but I’m not asking for help with handling or DIY, but rather
I simply want to be able to use all of Lightburn normally with Artisan and therefore
make Snapmaker decision-makers aware that they urgently need to resolve the incompatibility problem
between Snapmaker and Lightburn, an incompatibility they acknowledge, but do nothing to change.
I humbly point out that I am a former computer science professor and have long done conceptual analysis
and developed numerous software programs in various languages, particularly assembler. This gives me a particularly sad view of Snapmaker, which is deliberately ruining its chances of being used by the many hobbyists and professionals in small businesses, who are increasing in number. These people, like me currently, cannot waste their time using sordid and uninteresting DIY tricks to use Snapmaker in their somewhat elaborate Lightburn laser projects.
Not being able to properly use Lightburn’s “live real-time” functions, the rich native options, certain engraving modes, and having to “juggle”
with GRBL, Marlin, etc., not to mention the impossibility in some cases of using the rotary encoder, and a thousand hassles are unbearable miseries
from another century, which mean that I don’t know any professional or even slightly “sophisticated” user who wants to buy Snapmaker right now.
I’m very upset about this because the Artisan really lacks very little to be a formidable and highly sought-after machine and not
a luxury toy for masochistic “geeks.” Lol
Perhaps Snapmaker isn’t interested in selling more and ensuring its survival?!
Best regards
Patrick Viale
French :
Merci de votre message mais ce n’est pas une aide de manipulation ou de bricolage que j’essaye de demander, mais je
souhaite simplement pouvoir utiliser "très normalement tout Lightburn avec l’Artisan et donc plutôt
faire prendre conscience aux décideurs Snapmaker qu’il faudrait qu’ils résolvent d’urgence le problème d’incompatibilité
de Snapmaker avec Lightburn, incompatibilité qu’ils reconnaissent d’ailleurs, mais ne font rien pour changer cela.
Je vous précise en toute humilité que je suis un vieux professeur d’informatique et que j’ai longtemps fait de l’analyse conceptuelle
et développé de nombreux logiciels dans divers langages, assembleur en particulier. Cela me donne un regard particulierement
triste sur Snapmaker qui gâche délibérément ses chances d’être utilisé par les nombreux amateurs ou professionnels de petites entreprises qui
sont de plus en plus nombreux. Ces personnes, comme moi actuellement ne peuvent pas perdre leur temps à utiliser des astuces de petit bricolage
sordide et inintéressant pour parvenir à utiliser Snapmaker dans leurs projets laser Lghtburn un peu élaborés.
Ne pas pouvoir utiliser correctement les fonctions “temps réel direct” de lighburn, les riches options d’origine, certans modes de gravure et devoir “jongler”
avec GRBL, Marlin etc. sans compter les impossibilités dans certains cas d’utiliser le rotary et mille tracasseries sont des misères insupportables
d’un autre siècle qui entrainent que je ne connais aucun professionnel ou utilisateur un peu “pointu” qui veut acheter Snapmaker actuellement.
J’en suis très contrarié parce qu’il manque vraiment très peu de choses à l’Artisan pour être une machine formidable et très recherchée et pas
un jouet de luxe pour “geek” masochiste. Lol
Cela n’intéresse peut-être pas Snapmaker de vendre davantage et d’assurer sa survie ?!
Bien cordialement
Patrick Vile