Constant extruder skips/clog warnings

If you are happy with your printer it’s ok. Im don’t. I pay 1500 and it don’t work, I do everything on solutions and upgrades, now the next nightmare is the bed clearance on the rails.

So I have to wait again for weeks and hope to become replay from support. And can’t use the printer. Sorry that’s too much for me. Respect for all your work that you all done here about that thing.
But for 1500 plus additional upgrade cost is a bit to much for me for a new printer to get them work. My old cheap 300 bucks CR200B works from first day with no problems and I thing a 1500 bucks printer should do the same.

So now I send them back today and let’s see what comes next.
If I pay much money for high quality printer I want to get that too.
And don’t repair, upgrade and change parts first to get them work.

It’s a bit disappointed. But that’s my own experience.

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That’s the experience of every one that own the printer since he was shipped.
I spent many hours for setting up the profiles and hope that the copperhead heat break fixes the clogging this week. If it really works, I hope this printer will work as stable as my Prusas.

No, not everyone. Aside from some heat creep clogging when running silk PLA, my J1 has worked great. Out of the box, it was already producing better prints with Nylon filaments than I ever got from my Prusa MK3.

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So I just received my J1 a couple of days ago. First few prints went really well, no issues. Started having the clicking issues when I moved to a clear PETG and have the same issues with luminous PLA. I’ve read most of this post and am a little disappointed that it is such a big issue. I did try one thing as a test that seems to work so far. As the extruder is on the hotend I skipped the boden tube and ran the filament directly over the top and to the extruder. No skips, pause the print, insert into the tube, resume, extruder skips, run filament over the top, resume, no skips… Could the tube really cause the problems?

Extensive research has shown it’s a defect of the design of the hotend.

Support has been no help, return it while you can unless you are good doing extensive modification.

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Was ist das denn für eine Aussage???
Wenn du dir ein neues Auto kaufst und das nicht so funktioniert, dann bastelst du selbst dran rum??? Da wird sich jeder Autohändler freuen.

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Ich bin auch seit Juni unglücklicher J1 Besitzer und habe auch das Problem mit dem rechten Extruder, der kein Filament mehr fördert und den Druck abbricht. Ich vermute, dass der rechte Extruder – er hat eine Rändelmutter zum Verstellen der Z-Achse – eine Fehlkonstruktion ist. Die Tipps hier finde ich alle interessant, allerdings erlischt die Gewährleistung, sobald man da herumfummelt. Ich habe jetzt Snapmaker angeschrieben und um eine Lösung gebeten.

Gibt es die nicht, schicke ich den Drucker wieder zurück, da ich den Dual-Druck benötige. Es kann nicht sein, dass ich als Kunde diverse Umbauarbeiten durchführen und auch bezahlen muss und dann auch noch die Gewährleistung verliere.

Ich habe den Drucker zum Arbeiten gekauft und nicht als Bastelobjekt!
Dann kann ich mir besser 2 Stück FLSUN V400 kaufen.

Beim Autokauf würde sich das wohl kaum einer gefallen lassen, wenn der Motor statt 200 PS nur 100 PS Leistung bringt – als Beispiel.

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Richtige Antwort!!![quote=“JohnDoe, post:123, topic:28668, full:true”]
If you are happy with your printer it’s ok. Im don’t. I pay 1500 and it don’t work, I do everything on solutions and upgrades, now the next nightmare is the bed clearance on the rails.

So I have to wait again for weeks and hope to become replay from support. And can’t use the printer. Sorry that’s too much for me. Respect for all your work that you all done here about that thing.
But for 1500 plus additional upgrade cost is a bit to much for me for a new printer to get them work. My old cheap 300 bucks CR200B works from first day with no problems and I thing a 1500 bucks printer should do the same.

So now I send them back today and let’s see what comes next.
If I pay much money for high quality printer I want to get that too.
And don’t repair, upgrade and change parts first to get them work.

It’s a bit disappointed. But that’s my own experience.
[/quote]

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(for english please scroll down)
Ah, noch einer von denen, der ein Rundum-Sorglos-Paket erwartet…

Mal davon abgesehen, daß es vermutlich wenig Sinn macht, einen Post von vor zwei Monaten auszugraben, wünsche ich Dir mit der Einstellung viel Spaß beim 3D-Druck. Dein Vergleich hinkt nämlich ziemlich - einen 3D-Drucker kannst Du nicht mit modernen Auto vergleichen. Die Consumer-3D-Drucker sind heute vielleicht auf dem Stand eines Ford Model T - das wars aber auch. Und ja, in den 1920ern war das (soweit aus heutiger Sicht nachvollziehbar) auch beim Auto völlig gang und gäbe, das man da dran rumschrauben mußte.

Komm in 50 oder 100 Jahren wieder. Dann ist auch der 3D-Druck so weit beherrscht, daß man das Gerät einstöpselt und einfach druckt, ohne sich um irgendwas kümmern zu müssen - heute ist sowas ein frommer Wunschtraum.
Heute gilt: Vollständiges Plug and Play beim 3D-Druck gibt es nicht. Man kann sich als ein mit zehn linken Daumen gesegneter und für die Verwendung eines Schraubendrehers zu doofer Mensch derzeit leider nur auf eine Weise annähern: Je weiter das Gerät in bester Apple-Manier automatisiert und vernagelt ist, sprich je mehr Kontrolle der Hersteller über das gesamte Ökosystem inklusive Verbrauchsmaterial hat (siehe Bambu oder diverse Profigeräte), desto eher nähert man sich sowas an. Auch der J1 funktioniert wohl, sofern man einen mit ausreichend Wärmeleitpaste in der Verschraubung des Heatbreaks am Kühlkörpers erwischt, durchaus prächtig - wenn man sich auf die Software (Luban) und die Filamente von Snapmaker beschränkt und nicht selber was an den Einstellungen ändert.

Falls Dein Drucker nicht mal mit dem Snapmaker-Filament unter Luban arbeitet, dann okay, reklamier ihn, wenn Du das willst. Wenn Du anderes Filament oder einen anderen Slicer nehmen willst, dann kannst Du strenggenommen Snapmaker keinen Vorwurf machen - auch wenn ich mir persönlich ein besseres Handling von Bugs seitens Snapmaker wünschen würde, aber da gilt hier einfach, daß der für einen vernünftigen IDEX-Drucker recht günstige Preis irgendwo seine Opfer fordert. Da kann ich Dir für IDEX höchstens Raise3D empfehlen - aber auch deren Drucker sind nicht perfekt.
Ansonsten gibt es hier genug Tips, wie Du ihn zum Laufen bringst.

Davon abgesehen: das hier ist ein internationale Forum. Es zeugt schon von Unhöflichkeit, daß Du nicht mal bereit zu sein scheinst, deinen Text von Deepl o.ä. mal übersetzen zu lassen…


Ah, another one of those who expects an all-round carefree package…

Apart from the fact that it probably makes little sense to dig up a post from two months ago, I wish you fun with 3D printing with such an attitude. Your comparison is pretty lame - you can’t compare a 3D printer to a modern car. Consumer 3D printers today are maybe on par with a Ford Model T - but that’s about it. And yes, in the 1920s (as far as can be understood from today’s point of view) it was also quite common for cars to have to be screwed together.

Come back in 50 or 100 years. Then 3D printing will have been mastered to such an extent that you can plug in the device and simply print without having to worry about anything - today this is a pipe dream.

Today, there is no such thing as complete plug and play in 3D printing. Unfortunately, as a person blessed with ten left thumbs and too stupid to use a screwdriver, there is currently only one way to approach it: The more the device is automated and nailed down in the best Apple manner, i.e. the more control the manufacturer has over the entire ecosystem including consumables (see Bambu or various professional devices), the sooner one approaches something like this. The J1 also works quite well, provided you get one with enough thermal paste in the screw connection of the heatbreak to the heat sink - if you limit yourself to the software (Luban) and the filaments from Snapmaker and don’t change anything in the settings yourself.

If your printer doesn’t even work with Snapmaker filament under Luban, then okay, complain about it if you want to. If you want to use a different filament or a different slicer, then strictly speaking you can’t blame Snapmaker - even if I personally would like to see better handling of bugs on the part of Snapmaker, but here it’s simply a case of the price, which is quite reasonable for a reasonable IDEX printer, taking its toll somewhere. The best I can recommend for IDEX is Raise3D - but even their printers are not perfect.

Otherwise, there are enough tips here on how to get it to work.

Apart from that: this is an international forum. It’s a sign of rudeness that you don’t even seem to be willing to have your text translated by Deepl or the like…

Ja ganz schlimm, dass ich erwarte, dass der Drucker vernünftig läuft (Rundum-Sorglos-Paket). Ich erwarte ja keine Wunder, aber es stand nirgendwo in der Beschreibung, dass man den Drucker erst umständlich umbauen muss, damit er dann vielleicht läuft. Und wenn ich mir die Posts im Forum anschaue, dann wird mir kotzübel. Was alles nicht so gut an dem Drucker sein soll, angefangen von der Schmierung usw. Was hat das mit einem Rundum-Sorglos-Paket zu tun, wenn ich einen technisch einwandfreien Drucker erwarte? Der ist doch hoffentlich nicht einfach mal von ein paar Spacken konstruiert und gebaut worden – hoffe ich mal.

Das ich an den Einstellungen (Luban) arbeiten muss, ist mir völlig klar. Hier geht es aber um die Hardware und darum, dass der linke Extruder ohne Probleme arbeitet und der rechte eben nicht. Um es mit deinem Vergleich zu sagen: warum ist beim Ford Model T der erste Zylinder ok und der Zweite nicht, sodass das Auto immer stehen bleibt? Wer hätte dann noch Spaß an dem Auto gehabt? Das hätte sich wohl kein Kunde gefallen lassen - auch in den 1920iger Jahren nicht. Also dein Vergleich hinkt gewaltig.

Und es stand auch nirgendwo, dass man sich diese Tipps (wenn es denn Tipps sind) in einem Forum holen muss. Da gibt es ja genug Tipps, die sich dann später als unwirksam erweisen.

Es gibt Menschen, die kaufen sich so ein Teil und hoffen scheinbar, dass es nicht so funktioniert. Dann nehmen sie das Teil auseinander, modifizieren das dann hier und da und noch viel mehr und tun dann unglaublich wichtig und lassen sich in den Foren feiern. Die präsentieren dann eine Lösung nach der Anderen und jede Lösung erweist sich dann am Ende als Rohrkrepierer.

Ich habe mir das Teil gekauft, um damit zu arbeiten. Ich habe z.B. 2 Artillery Sidwinder X1, die von Anfang an ohne Schwierigkeiten ihre Arbeit machen. Vielleicht, weil es gegenüber dem J1 Billig-Teile sind? Oder sind die X1 aus der Zukunft gefallen?

Zu deinem Schraubendrehergeschwafel: Ich habe mir z.B. eine CNC Portalfräse konstruiert und auch gebaut. Also technisch schaffe ich es schon einen Schraubendreher und auch ein paar andere Werkzeuge zu betätigen.

Im Übrigen finde ich es von dir eine Frechheit den Anwendern die Schuld zu geben, wenn es sich beispielsweise bei dem rechten Extruder um eine Fehlkonstruktion handelt. Du selbst gibst ja einen Tipp nach dem anderen – eine Lösung hast du aber auch nicht. Du kaufst dir eben einen Drucker zum Basteln und ich zum Arbeiten.

Übrigens: Irgendwie habe ich den Eindruck, dass du für Snapmaker arbeitest.

Zum Thema Unhöflichkeit: Wenn ich mit Google Chrom in das Forum gehe, dann drücke ich die rechte Maustaste und wähle auf „Übersetzen in Deutsch“. Ganz easy. Da können dann alle Sprachen vertreten sein, es wird immer in Deutsch oder in der jeweiligen Landessprache übersetzt.

Die Deepl Geschichte kann ich mir da ruhigen Gewissens sparen. Das hat dann mit unhöflich nichts zu tun. Das mit Deepl ist dann auch wieder Wichtigtuerei.

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Da ich hier keine Riesen-Offtopic-Diskussion anfangen will, antworte ich hier nur noch einmal. Weiteres gerne per PM oder in einem eigenen Thread von Dir.

Um mal beim “Model T”-Vergleich zu bleiben: Du hockst hier gerade vor einem billigen Auto und krähst rum, weil es nur stotternd läuft und Du überzeugt bist, daß der zweite Zylinder kaputt ist - statt einfach mal die Motorhaube zu öffnen und nachzugucken. Dann würdest Du festzustellen, daß die Zündkerze nicht richtig angezogen wurde oder eine Macke hat. Also absolut nix besonderes und in den 1920ern für jeden Automobilisten während der Pinkelpause auf der Fahrt zu erledigen.

Meine Meinung läßt sich auf einen Satz reduzieren: Der J1 ist und bleibt ein verhältnismäßig billiger Consumer-China-Drucker:

  • die Komponenten sind überwiegend gut (IMO mit Ausnahme der Heatbreaks - Snapmaker sieht das leider anders bzw. will das erst mit einer kompletten Umkonstruktion des Hotends lösen… das ist aber deren unternehmerische Freiheit, auch wenn ich das nicht gut finde)
  • die Montage und Qualitätskontrolle gerade am Anfang war/ist(?) an einigen kritischen Punkten leider unterirdisch, insbesondere bei den Punkten “Schmierung der Führungen” (scheinbar mittlerweile im Griff?) und “Wärmeleitpaste in der Verbindung Heatbreak zu Kühlkörper”. Wie das jetzt ist, kann ich nicht sagen - ich habe nicht vor, mir noch einen J1 zu kaufen, nur um das auszuprobieren.
  • der Support ist leidlich bemüht, erwartet aber ganz selbstverständlich ebenfalls von Dir, daß Du selber zum Schraubendreher greifst, um z.B. defekte Linearführungen auszutauschen.

Unser Unterschied in der Wahrnehmung beschränkt sich denke ich auf den zweiten Punkt. Du sagst “das geht gar nicht”. Ich sage “das ist bei so einem Gerät ein Stück weit zu erwarten”.
Wenn Du ein Gerät zum Arbeiten haben willst, dann bist Du bei Snapmaker schlicht falsch, sondern Du benötigst eins für gewerblichen Einsatz, das auch entsprechenden Support bietet. Das kostet dann aber auch mehr.

Solltest Du im Rhein-Main-Gebiet wohnen, darfst Du gern vorbeikommen und Dich vom Gegenteil überzeugen. Mit Snapmaker hab ich beruflich nichts am Hut.

Zu Deiner Meinung wegen einer Übersetzung sag ich jetzt mal nix… :face_with_raised_eyebrow:


Since I don’t want to start a huge off-topic discussion here, I will only answer once more. In case you want to discuss further we can do this by PM or in a separate thread of your own.

To stay with the “Model T” comparison: You are sitting here in front of a cheap car and complain because it only runs sputtering and you are convinced that the second cylinder is broken - but if you would just open the bonnet and take a look, you would find out that the spark plug was not tightened properly or has a defect. That is absolutely nothing special and in the 1920s it could be done by any motorist during a pee break on the way.

My opinion can be reduced to one sentence: The J1 is and remains a relatively cheap consumer China printer:

  • the components are mostly good (IMO with the exception of the heatbreaks - Snapmaker unfortunately sees it differently and wants to solve this only with a complete redesign of the hotend… but that is their entrepreneurial freedom, even if I don’t like it)
  • the assembly and quality control, especially at the beginning, was/is(?) unfortunately quite subpar in some critical areas, especially for the steps “lubrication of the guides” (apparently under control by now?) and " add thermal paste in the connection heatbreak to heat sink". I can’t say how it is now - I don’t intend to buy another J1 just to try it out.
  • The support team is trying to do their best within their capabilities, but of course they also expect you to take a screwdriver yourself to replace defective linear guides, for example.

I think our difference in perception is limited to the second point. You say “that’s not acceptable, period”. I say “that is to some extent to be expected with a device like this”.

If you want a device for work, then you are simply wrong with Snapmaker, but you need one for commercial use that also offers the corresponding support. But that will also cost more.

If you live in the Rhein-Main area, you are welcome to come by and convince yourself of the opposite. I have nothing to do with Snapmaker professionally.

Regarding the addition of a translation: your comment makes your attitude clear enough :face_with_raised_eyebrow:

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I have been in different machine maintenance over 20 years and most of the time troubleshooting machinery faults, most of them NC or CNC controlled nowadays. To tell the truth if you buy a trending new piece of gear, even at cost of 200-300 kEUR, you will always (!) find there something that is not fully functioning up to your expectations especially if your run machine a little off the path designer was thinking about.

So it is also with Snapmaker J1. It is rather decent piece of gear at it’s price to my mind and I fully support point of view expressed by @Mechanikus recently! I still run my Prusa MK3S for many years now but I have been doing modifications on it anyway, even this is close to “plug-and-play” gear indeed. Still I have had problems with it and was not always happy with support however Prusa excels in this field! But again - imagine yourself at place of person at support desk - you are contacted by very different people and it is not easy to distinguish right away level of their experience in technics in general and 3D printing in particular. For somebody with experience those kinder-garden initial questions might seem irritating. But you will find this at every support team all over the world.

If you are about to have IDEX printer you shall answer why you target this segment? My necessity was to print machinery parts in ABS, ASA and later PA with and without soluble supports. For this purpose my J1 was working indeed flawlessly since the first day I started it. If you are only about to do dual color prints in PLA maybe some other printers are better out there? If you are about to have doubled capacity - just buy another simple printer and you are done!

My J1 works fine with stock extruders on Snapmaker PLA too. Yes, it failed when I tried to use just “regular” PLA my Prusa MK3S+ has always been doing on a good level. So I got a bit disappointed too but not more and not for long. With cost of additional investment in hotend modification it is still at 1/2 of price of next real rival Raise3D E2. Probably it would have been enough just to put a good bit of thermal grease on heatbreak s and that’s it!? I did some more job on hotends and have made over 50 kg of different PLA now without any clog at all and without complains on quality of print surface.

Since patent-free times started 3D printing community has been grown up on open-source stuff and this has been a great engine for development. But this development takes place at lowest consumer machinery level. As further up you reach to more sophisticated technologies as less open-sourcing you will find if any. It is all about money. By far many hi-grade 3D printers are bound to their own filaments and parts. So why to complain of Snapmaker if their J1 is delivering expected performance with their in-house PLA filament but failing on yours? All-metal hotends are prone to heat creep and this information is all over the net.

Sure if linear guides, stepper motors or fans fail, this belongs to poor craftmanship and choice of source for parts but again - this is present to many producers of machinery, even the very top ones. Having ISO quality certification helps you nothing if guy at assembly desk is sharing time on your 3D printer or other machinery with social networking on his/her smartphone. Paperwork will be sound for sure, ISO authority will check it for some not cheap money, but some bolts might be missing or not well tied on your machine. We fight the same in company I work for and I know many others do as well.

Everybody in business of consumer and pro-sumer goods know new ideas have to be launched as soon as possible otherwise your rivals might be faster. It leads to launch of “almost ready” products that have to be tuned-in a bit afterwards. Having J1 recently launched I had a choice to wait another year till product is mature. I went for purchase as soon as available and never regret this!

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A very good balanced reply. I have one of the first early backer machines and I have some issues but as you say…it is still a reasonable machine for the cost. I have added thermal grease, upgraded to 0.6mm nozzles, added washers to the extruder drive spring and removed the washers behind the filament sensor. I can now print a reasonable benchy in 22 minutes at 215C. I am going to swap out the bowden tube for Capricorn ( hopefully today) as my preferred pla is very pigment heavy. It has quite an abrasive feel to it unlike the Snapmaker and Ankermake filament which is glossy and smooth. The feed is also a lot better if I have the filament entering the extruder at a more vertical angle I have a Raise 3d E2 in my lab at work and it is a wonderful peice of kit ( quite slow though) and it cost about 5 times the kickstarter early bird price. I went to sleep last night quite happy with the results.

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of course it is allways bad if you spend money and things are not working well.
The J1 one is now my 4th printer, Anycubic i3, Kywoon Tycoon, Creality C10 and every of them had issues. Non of this printers worked well without modifications, non worked well over the time.
3d printing in general is a quite new technology and not all perfect, especially when we talk about hobby machines below 4K €.
3D printing is a hobby and part of the hobby is mainting and improving the printers, if you don’t like to it then 3D printing is not your hobby. or buy a RAISE 3D Pro for 5,5k€, but even this machine need maintaince.
Honestly, I also thought I woudl get rid of most of the problems buying a printer from Snapmaker for 1,5k€, but it wasn’t. So what, I have to live with it and I still like the J1.
By the way, I don’t have trouble with Snapmaker support, allways getting answers quickly and professional. Have you ever tried Creatlity support, this is a nightmare.

PS: I don’t have clogging and clicking extruder issues at all, but I also modified the bowden, this sharp bending of the bowden running in the extruder is a very bad design and should be avoided, I have designed a new inlet.

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Hi @Mechanikus
How do you change the gear at the motor?
Remove/unscrew the motor?
But how… i did not found the 4th screw :thinking:
There is she shaft for filament lock only

Greetings, Ralf

@rschaeff See here :slight_smile:

I have had my printer for just over 1 month.
And have had jamming every time I started a print, sometimes even after 30 mins would see that it had stopped due to a clog…extruder skipping
It has been very frustrating when I have 8 other printers that “Just Print”
Anyway I cut away the plastic fins covering the heat break to allow more air over the extruder…
Helped a little…
Then in frustration after another jam, I sprayed WD40 down the filiment path.

Then shoved the filiment back in…

Small puff of smoke as the oil hit the 240degree C nozzle… the pressed resume…

Well the thing has worked perfect since… so far…

Just unload… load the file again and off it goes…

If this is all that is needed to fix the J1 then great.

Will see how it goes

I’ve had my printer for a month and had some problems only with some filaments clogging, skipping, etc… and the only thing that has worked for me is getting rid of the stupid curvature of the filament rod into the hotend. I pulled out the white rods from the “black armour” that keeps them flat. I’m going to post an image so it’s easier to understand. I do have temporarily put a plastic box over the printer, but in the future the idea is to design and buid an extension to the printer with the same aluminium profiles as the printer.

It’s not as a complex solution as the ones that the other users found, but it’s working for me and maybe it can help some of you too.

Hope it helps

(That’s the “black armour” I was talking about. Sorry for using this word, I don’t know the technical term)

I think “cable chain” (Schleppkette) is the word you were missing :wink:

Why do you plan to build a riser from aluminium? There are a couple of printable designs and with the right silverly colour of filament you may achieve a similar look.

Thanks for the word :grin:

Doing a printed riser world certainly be cheaper. I’m going to have a look on existing designs and maybe design one myself.