Snapmaker gebruikers in Nederland

Hallo allemaal,

Zijn er toevallig snapmaker gebruikers die in deelname wonen?

Lijkt me leuk om eens wat kennis te delen…

1 Like

Ik ben Nederlands, maar woon in het buitenland. Wacht nog op mijn A350 (pre-order) hopelijk in september. Probeer alvast het een en ander te leren (Fusion 360)

Hallo Paul, ik heb mijn 350 onderrussen binnen en ben nog van alles en nog wat aan het uitzoeken. ook met Fusion 360.
mochten er vragen zijn kun je ze altijd stellen en ik probeer je te helpen.

groeten Cor.
ps. waar woon je ?

Mijn exemplaar ongeveer een week geleden ontvangen. Druk bezig geweest met kleine test printjes.

Hoi Bakkerl ,

en ? hoe gaan de testprintjes tot zo ver ?
ben je ook al bezig met de laser en de cnc ?

De test printjes gaan verbazend genoeg erg goed. Het zijn vooral technische test printjes met ontwerpen vanuit Fusion360. Kloppen marges, past alles als ik doorsnedes maak. Hoe accuraat zijn de opgegeven lengtes.
En dit alles werkt tot op heden dus erg goed. Weinig afwijkingen of niet sluitende/passende onderdelen.
En liever testprintjes die kort zijn kwa tijd zijn waar het mis gaat, dan een print van meerdere dagen die dan niet juist is vanwege foute marges.

Voor CNC heb ik nog alleen wat voorbeeld dingen gedaan zoals die te vinden zijn in de meeste tutorials. Ben nu bezig om iets meer gecompliceerde CNC voor elkaar te krijgen. Dit dan vanuit Fusio360 omdat luban naar mijn mening voor CNC heel erg te beperkt is. Maar ook hier zit een leercurve van Fusion360 voor mij in.

Laser module heb ik nog niets mee gedaan. Maar dit is vanwege een openstaande issue van de enclosure. In de zijdeur heeft een magneetje losgelaten, waardoor de enclosure steeds denkt dat de zijdeur openstaat. Kan dit zelf wel lijmen maar wil niet de garantie verliezen dus dat is nog even openstaande support waar ik mee bezig ben.
En juist voor laser module wil ik graag dat de enclosure goed werkt zodat ik niet continue de meegeleverde veiligheidsbril hoeft te dragen.

oke, zo te zien ben je al een heel eind. ik heb zelf ook al alledrie de modules getest en ben al volop bezig met allerlei crea-dingen te doen.
even een vraagje, hoe ervaren ben je met fusion 360 ?

ik ben niet zo ervaren en loop nogal eens tegen wat dingen aan
ik kan wel wat hulp gebruiken

Nog niet zo heel ervaren, denk ik.
Begin dit jaar eens gedownload en een zooi tutorials gedaan van youtube en Skillshare.
Krijg meestal wel voor elkaar wat ik wil. Al is het soms met een omweg of niet de makkelijkste route.